Binnen kortdurend generalistische behandelingen ligt een sterke focus op het versterken van
de eigen regie. E-health stelt cliënten in staat om zelfstandig tussen sessies door aan hun doelen te werken. Het ondersteunt daarmee de eigen regie en sluit dus goed aan bij de kortdurende behandelfilosofie.
Wat is eHealth?
E-health is een verzamelbegrip voor diverse vormen van digitale zorg en ondersteuning.
Vanuit het perspectief om kortdurend behandelen zoveel mogelijk te creëren, richt AGO zich op E-health die zelfstandig door cliënten kan worden gebruikt (eventueel met begeleiding)
om te werken aan de eigen mentale gezondheid. We kijken samen met u welke modulen u zou kunnen ondersteunen. Bij AGO moet iedere cliënt blended kunnen worden behandeld, met als doel de zelfregie te versterken. (Blended is therapie ondersteund met e-health)
Behandelingen
Menu
Deze website maakt gebruik van cookies. Door deze site te blijven gebruiken, accepteert u ons gebruik van cookies.
Wachttijden
DE WACHTTIJD IS 10 tot 14 WEKEN
Na aanmelding ontvangt u enkele formulieren. Zodra u deze hebt geretourneerd (inclusief verwijsbrief), bespreken wij uw aanmelding.
De eerstvolgende dinsdag kunt u in de middag zelf bellen om een intakegesprek in te plannen. Dit zal zijn met de regiebehandelaar en de behandelaar.
Gedurende de wachttijd bieden wij de online E-health module ”Eerste stap naar herstel” aan van Therapieland.
Wegens grote drukte, kan het soms zijn dat er tussen de intake en de behandeling enige tijd zit. We doen ons best deze tijd zo kort mogelijk te maken
Helaas kunnen vanaf 1 januari 2024 jeugdigen wonend in Den Haag niet meer direct/ met een toeleiding van de gemeente bij ons worden aangemeld.
Omdat de problematiek van het kind echter invloed heeft op het hele gezin, wat begrijpelijk bij ouders vaak spanning/stress teweeg brengt, kunnen de ouders zichzelf via de huisarts bij ons aanmelden.
Via deze weg, kunnen wij alsnog uw kind en u als ouder begeleiden/ondersteunen/behandelen.
Jullie zijn bij ons van harte welkom! We helpen jullie graag weer samen op weg!
Algemene Informatie
Een afspraak afzeggen méér dan 24 uur van tevoren kan kosteloos. Hiervoor kunt u contact opnemen met het secretariaat of met uw behandelaar.
Een afspraak die niet of niet op tijd (24 van tevoren) is afgezegd wordt, ongeacht de reden, bij u in rekening gebracht.
Dit is een gedeelte van de gemaakte kosten. Deze kosten worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar en zijn geheel voor eigen rekening.
Om uw behandeling te kunnen uitvoeren zal er in een beveiligde omgeving een elektronisch dossier worden aangemaakt.
De bewaartermijn van uw dossier is 20 jaar, hierna zal het worden vernietigd. U heeft het recht om gegevens uit uw eigen dossier op te vragen of te vernietigen, uitzonderingen daargelaten.
Hiervoor dient u een schriftelijk verzoek in te dienen en dient u zich te legitimeren.
Wij schrijven geen verklaringen rondom situaties waar direct materieel of juridisch belang bij is gemoeid.
De behandeling wordt vergoed (m.u.v. uw eigen risico) door uw zorgverzekeraar indien er sprake is van een DSM-V diagnose die volgens de zorgverzekeraar onder vergoede zorg valt.
U ontvangt maandelijks een factuur van uw zorgverzekeraar.
Op alle ggz-professionals rust de plicht tot geheimhouding van wat hen als geheim wordt toevertrouwd of als geheim mag worden verondersteld.
De geheimhoudingsverplichting blijft na beëindiging van de professionele relatie bestaan.
Het beroepsgeheim is niet absoluut.
Er zijn situaties waarin de ggz-professional zijn beroepsgeheim mag (bij toestemming van u als cliënt) en moet (wanneer er sprake is van een reëel gevaar voor uzelf of andere personen, of wanneer er sprake is van een wettelijke verplichting of rechterlijk bevel) doorbreken.
Wij proberen in de zorg zo goed mogelijk te voldoen aan uw wensen en verwachtingen.
Bent u toch ontevreden, bespreek dit dan eerst met uw behandelaar.
Mocht u er samen niet uitkomen kan er een gesprek worden ingepland met uw regiebehandelaar. Vaak leidt een gesprek tot een oplossing. Kan de hulpverlener of zijn/haar leidinggevende uw onvrede niet wegnemen?
Dan kunt u uw klacht bespreken met de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Meer informatie hierover kunt op de website vinden in het kwaliteitsstatuut.