Scroll Top
De Behandeling heeft een einde

De behandeling heeft een einde

Om kortdurend behandelen te stimuleren, is tijdig afsluiten een belangrijk thema binnen AGO . Door hier vanaf de start van elk behandeltraject al aandacht voor te hebben, kan worden voorkomen dat u onnodig lang afhankelijk wordt van zorg (of op de verkeerde plek bent ) en het vermindert de wachttijd voor anderen. Maar wat houdt tijdig afsluiten precies in?

Tijdig afsluiten betekent het afronden van een behandeling wanneer het behandeldoel is behaald, of wanneer de vooruitgang mbt de doelen afvlakt of stagneert en er geen reële verwachting meer is op verdere verbetering binnen het kortdurende behandeltraject. Het tijdig afsluiten van behandelingen is essentieel om verspilling van tijd en middelen te voorkomen aan behandelingen die weinig tot geen gezondheidswinst meer opleveren.

Om tijdig af te sluiten, is het belangrijk om:

Met u te praten over de verantwoordelijkheid van u in het behandelproces. Ago wil deze verantwoordelijkheid met u delen.

We moeten uw verwachtingen bespreken en kijken of deze passen bij het traject. Daarbij doen we een prognose over de behandeltijd. We willen haalbare doelen stellen.

We maken duidelijke afspraken over de behandeling  en  gedurende het traject wordt hieraan gerefereerd en op wordt gestuurd.

Andere elementen die helpen om een behandeling tijdig af te ronden zijn duidelijke en transparante communicatie, het toewerken naar afronding gedurende de hele behandeling en afsluiten met aandacht.

Afsluiten met aandacht

Om tijdig af te kunnen sluiten is het wenselijk om de gezamenlijke afsluiting een wezenlijke plek in de behandeling te geven.

  • We willen u met vertrouwen aanmoedigen op eigen kracht verder te gaan.
  • eHealth is  blijvend beschikbaar om te werken aan uw mentale gezondheid.
  • We leggen de focus  op het positief geformuleerde ‘Behoud van resultaat’ en ‘Wat heb je geleerd’.
  • We bieden een terugkeergarantie indien geïndiceerd.

Deze website maakt gebruik van cookies. Door deze site te blijven gebruiken, accepteert u ons gebruik van cookies. 

Algemene Informatie

Een afspraak afzeggen méér dan 24 uur van tevoren kan kosteloos. Hiervoor kunt u contact opnemen met het secretariaat of met uw behandelaar.

Een afspraak die niet of niet op tijd (24 van tevoren) is afgezegd wordt, ongeacht de reden, bij u in rekening gebracht.

Dit is een gedeelte van de gemaakte kosten. Deze kosten worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar en zijn geheel voor eigen rekening.

Om uw behandeling te kunnen uitvoeren zal er in een beveiligde omgeving een elektronisch
dossier worden aangemaakt.

De bewaartermijn van uw dossier is 20 jaar, hierna zal het worden vernietigd. U heeft het recht om gegevens uit uw eigen dossier op te vragen of te vernietigen, uitzonderingen daargelaten.

Hiervoor dient u een schriftelijk verzoek in te dienen en dient u zich te legitimeren.

Wij schrijven geen verklaringen rondom situaties waar direct materieel of juridisch belang bij is gemoeid.

De behandeling wordt vergoed (m.u.v. uw eigen risico) door uw zorgverzekeraar indien er sprake is van een DSM-V diagnose die volgens de zorgverzekeraar onder vergoede zorg valt.


U ontvangt maandelijks een factuur van uw zorgverzekeraar.

Op alle ggz-professionals rust de plicht tot geheimhouding van wat hen als geheim wordt toevertrouwd of als geheim mag worden verondersteld.

De geheimhoudingsverplichting blijft na beëindiging van de professionele relatie bestaan.

Het beroepsgeheim is niet absoluut.

Er zijn situaties waarin de ggz-professional zijn beroepsgeheim mag (bij toestemming van u als cliënt) en moet (wanneer er sprake is van een reëel gevaar voor uzelf of andere personen, of wanneer er sprake is van een wettelijke verplichting of  rechterlijk bevel) doorbreken.

Wij proberen in de zorg zo goed mogelijk te voldoen aan uw wensen en verwachtingen.

Bent u toch ontevreden, bespreek dit dan eerst met uw behandelaar.

Mocht u er samen niet uitkomen kan er een gesprek worden ingepland met uw regiebehandelaar. Vaak leidt een gesprek tot een oplossing. Kan de hulpverlener of zijn/haar leidinggevende uw onvrede niet wegnemen?

Dan kunt u uw klacht bespreken met de onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Meer informatie hierover kunt op de website vinden in het kwaliteitsstatuut.