Scroll Top
clientenraad

AGO psychologenpraktijk zoekt enthousiaste leden voor cliëntenraad

AGO Psychologenpraktijk hecht veel waarde aan de stem van haar cliënten. Daarom zijn wij op zoek naar leden voor onze cliëntenraad, een belangrijk orgaan waarin cliënten meedenken en adviseren over de zorg die wij bieden.

Wie is de cliëntenraad?

De cliëntenraad bestaat uit drie cliënten van de praktijk die door hun eigen ervaringen een waardevolle visie kunnen geven. De raad fungeert als een officieel adviesorgaan voor de directie en heeft de wettelijke bevoegdheid om gevraagd en ongevraagd advies te geven. Als lid van de cliëntenraad krijg je de kans om een directe bijdrage te leveren aan de kwaliteit van onze praktijk en de belangen van alle cliënten te vertegenwoordigen.

Wat doet de cliëntenraad?

Belangrijke thema’s die aan bod kunnen komen zijn de kwaliteit van de zorg, het behandelaanbod, de veiligheid van cliënten en grote organisatieveranderingen binnen de praktijk. Ook ben je een aanspreekpunt voor andere cliënten die vragen of opmerkingen hebben en kan je dit op de kaart zetten. Minimaal drie keer per jaar komt de cliëntenraad bijeen, waarbij elk jaar een jaarverslag wordt opgesteld van de adviezen en ideeën die gedeeld zijn in dat jaar.

Jouw mening telt!

Wij zijn op zoek naar gemotiveerde leden voor deze maatschappelijk relevante vrijwilligersfunctie. Ben je geïnteresseerd of heb je een vraag? Stuur een mail naar info@psychologenpraktijkago.nl of bereik ons telefonisch via (070)5142414

Deze website maakt gebruik van cookies. Door deze site te blijven gebruiken, accepteert u ons gebruik van cookies. 

Algemene Informatie

Een afspraak afzeggen méér dan 24 uur van tevoren kan kosteloos. Hiervoor kunt u contact opnemen met het secretariaat of met uw behandelaar.

Een afspraak die niet of niet op tijd (24 van tevoren) is afgezegd wordt, ongeacht de reden, bij u in rekening gebracht.

Dit is een gedeelte van de gemaakte kosten. Deze kosten worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar en zijn geheel voor eigen rekening.

Om uw behandeling te kunnen uitvoeren zal er in een beveiligde omgeving een elektronisch
dossier worden aangemaakt.

De bewaartermijn van uw dossier is 20 jaar, hierna zal het worden vernietigd. U heeft het recht om gegevens uit uw eigen dossier op te vragen of te vernietigen, uitzonderingen daargelaten.

Hiervoor dient u een schriftelijk verzoek in te dienen en dient u zich te legitimeren.

Wij schrijven geen verklaringen rondom situaties waar direct materieel of juridisch belang bij is gemoeid.

De behandeling wordt vergoed (m.u.v. uw eigen risico) door uw zorgverzekeraar indien er sprake is van een DSM-V diagnose die volgens de zorgverzekeraar onder vergoede zorg valt.


U ontvangt maandelijks een factuur van uw zorgverzekeraar.

Op alle ggz-professionals rust de plicht tot geheimhouding van wat hen als geheim wordt toevertrouwd of als geheim mag worden verondersteld.

De geheimhoudingsverplichting blijft na beëindiging van de professionele relatie bestaan.

Het beroepsgeheim is niet absoluut.

Er zijn situaties waarin de ggz-professional zijn beroepsgeheim mag (bij toestemming van u als cliënt) en moet (wanneer er sprake is van een reëel gevaar voor uzelf of andere personen, of wanneer er sprake is van een wettelijke verplichting of  rechterlijk bevel) doorbreken.

Wij proberen in de zorg zo goed mogelijk te voldoen aan uw wensen en verwachtingen.

Bent u toch ontevreden, bespreek dit dan eerst met uw behandelaar.

Mocht u er samen niet uitkomen kan er een gesprek worden ingepland met uw regiebehandelaar. Vaak leidt een gesprek tot een oplossing. Kan de hulpverlener of zijn/haar leidinggevende uw onvrede niet wegnemen?

Dan kunt u uw klacht bespreken met de onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Meer informatie hierover kunt op de website vinden in het kwaliteitsstatuut.