AGO probeert u de zorg en diensten te bieden die aansluiten op uw wensen en behoeften. We horen dan ook graag uw feedback, zowel positief als negatief. Ook een klacht vormt immers een kans om de zorgvoorziening in de toekomst te verbeteren.
Als u een klacht heeft en u komt er met de regiebehandelaar niet uit, kan u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Jacqueline Okkes en Madelon de Fouw zijn de klachtenfunctionarissen.
Als uw klacht niet naar tevredenheid wordt behandeld en u deze officieel wilt maken kunt zich wenden tot de NVGZP.
Wij meten de klant tevredenheid door de CQI af te nemen of u kan een compliment of tip geven via de site.
Ook nodigen we uit om een recensie te schrijven op Zorgkaart Nederland.
We krijgen veel positieve feedback op ons werk.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die zich onvoldoende geholpen voelen of onjuist bejegend.
We zijn geen robots en soms past het gewoonweg niet, of nog niet.
We proberen altijd te leren van feedback.
Aan het einde van de behandeling nemen we een CQI vragenlijst af.
Wat meet de CQI?
CQI is de afkorting van Consumer Quality Index. Dit is een meetinstrument waarmee zorgaanbieders ervaringen van cliënten in kaart kunnen brengen.
De scores van de vragenlijst worden binnen verschillende categorieën (bijvoorbeeld bereikbaarheid van de therapeut, inspraak en keuzevrijheid) opgeteld en gemiddeld.
Daarnaast wordt met een schoolcijfer het hele therapietraject gewaardeerd.
Het schoolcijfer van 2022 is een
We hebben een steekproef genomen van alle ingevulde CQI vragenlijsten. We scoren heel goed. Ter relativering moeten we wel aangeven dat de respons op de vragenlijst bij goed afgesloten trajecten groter is. Als mensen voortijdig met de behandeling stoppen, vullen zij geen CQI vragenlijst in.
Allen uit de steekproef geven aan serieus genomen te zijn, legt de behandelaar goed uit en begrijpt de behandelaar de klachten.
Cliënten vinden altijd dat de aanpak de juiste was en werd het behandelplan naar wens uitgevoerd. De behandeling komt in overleg tot stand.
Zorgkaart Nederland is een website waarop patiënten hun mening kunnen geven over onder andere medisch specialisten,
ziekenhuizen, thuiszorg, revalidatiecentra, woon- en verpleeghuizen.