Scroll Top
Behandelingen Algemeen

Herstel

De behandeling is gericht op herstel en dat betekent dat we ook aandacht hebben voor uw krachten en zaken die u ondersteunen.

De behandeling is er op gericht uw bestaande kracht in te zetten of te versterken.

De Yucelmethode en de KOP methode zetten we daarbij vaak in.

Effectief bewezen behandelingen

In u behandeling worden methoden gebruikt waarvan is bewezen dat deze effectief zin.
We kijken naar wat u belangrijk vindt en wilt bereiken.

Apps en eHealth-modules

Apps en eHealth-modules ondersteunen uw behandeling, zodat u zelf op elk moment verder kunt werken aan uw herstel.

De behandeling kan ook (deels) digitaal plaatsvinden middels videobellen, in combinatie met E-health.

SGGZ

Als zwaardere zorg nodig is of u met lichtere zorg toe kan, dan hebben we de mogelijkheid om u een passend SGGZ-traject aan te bieden.
In overleg met de huisarts kunnen wij dat samen met u realiseren.

Voor lichtere hulp kunt u denken aan maatschappelijk werk of gesprekken bij een verpleegkundige bij de dokterspraktijk (POH).
Ook als andere ondersteuning wenselijk is, helpen we u daarbij. Denk aan:

Andere vormen van zorg, ondersteuning vanuit uw gemeente of werkgever, of steun van familie of vrienden

Reflecteren

We streven ernaar om u de best mogelijke zorg te geven. daarom zijn we altijd aan het leren en verbeteren. We luisteren goed naar hoe u onze zorg ervaart.
Daarnaast verzamelen we gegevens over bijvoorbeeld het effect en de duur van onze behandelingen. De inzichten die we hieruit halen, gebruiken we om uw behandeling en onze dienstverlening te verbeteren.

Daarom vragen we u af en toe een vragenlijst in te vullen. Dit gebeurt bij de start van de behandeling, aan het einde en soms ook tussendoor.
We kunnen niet beloven dat alles perfect zal gaan; we beloven wel dat wanneer dat niet het geval is we hiervan leren en verbeteren.

Naasten

Naasten worden betrokken bij de behandeling waar nodig. In het intakegesprek wordt samen met de cliënt gekeken waar naasten kunnen worden betrokken. Soms  worden partners  of ouders en sommige gevallen vrienden tijdens het traject uitgenodigd om een sessie bij te wonen. Om informatie te verstrekken of om te kijken waar de naasten kunnen ondersteunen. Ago vindt het belangrijk het netwerk te betrekken. Wij doen als het nodig is Systeem gesprekken. (Een systeem is een relatie of een gezin.)

Met de o.a. de Yucel methode brengen wij in kaart wat steunfiguren zijn en beslissen we samen met de cliënt of we de steunfiguren zullen betrekken bij de sessies.

Wij willen vooruit

We zijn vooruitstrevend. We zijn altijd op zoek naar manieren om nog beter maatwerk te kunnen leveren. Wij volgen vernieuwend ontwikkelingen binnen en buiten ons kader op de voet.
Als u zelf nieuwe ontwikkelingen opmerkt staat onze deur wijd open om samen met u te onderzoeken of en welke plek dit in uw behandeling kan krijgen.

Als na intake blijkt dat AGO niet de ondersteuning kan bieden aan de cliënt of niet binnen de verantwoorde termijn kan starten met hulp, zorgt aanbieder voor passend alternatief voor de cliënt. Als het lokale team de verwijzer of regisseur is, overlegt AGO met het lokale team.

Om de resultaten van de behandeling te  meten gebruiken we  gevalideerde meetinstrumenten

Deze website maakt gebruik van cookies. Door deze site te blijven gebruiken, accepteert u ons gebruik van cookies. 

Algemene Informatie

Een afspraak afzeggen méér dan 24 uur van tevoren kan kosteloos. Hiervoor kunt u contact opnemen met het secretariaat of met uw behandelaar.

Een afspraak die niet of niet op tijd (24 van tevoren) is afgezegd wordt, ongeacht de reden, bij u in rekening gebracht.

Dit is een gedeelte van de gemaakte kosten. Deze kosten worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar en zijn geheel voor eigen rekening.

Om uw behandeling te kunnen uitvoeren zal er in een beveiligde omgeving een elektronisch
dossier worden aangemaakt.

De bewaartermijn van uw dossier is 20 jaar, hierna zal het worden vernietigd. U heeft het recht om gegevens uit uw eigen dossier op te vragen of te vernietigen, uitzonderingen daargelaten.

Hiervoor dient u een schriftelijk verzoek in te dienen en dient u zich te legitimeren.

Wij schrijven geen verklaringen rondom situaties waar direct materieel of juridisch belang bij is gemoeid.

De behandeling wordt vergoed (m.u.v. uw eigen risico) door uw zorgverzekeraar indien er sprake is van een DSM-V diagnose die volgens de zorgverzekeraar onder vergoede zorg valt.


U ontvangt maandelijks een factuur van uw zorgverzekeraar.

Op alle ggz-professionals rust de plicht tot geheimhouding van wat hen als geheim wordt toevertrouwd of als geheim mag worden verondersteld.

De geheimhoudingsverplichting blijft na beëindiging van de professionele relatie bestaan.

Het beroepsgeheim is niet absoluut.

Er zijn situaties waarin de ggz-professional zijn beroepsgeheim mag (bij toestemming van u als cliënt) en moet (wanneer er sprake is van een reëel gevaar voor uzelf of andere personen, of wanneer er sprake is van een wettelijke verplichting of  rechterlijk bevel) doorbreken.

Wij proberen in de zorg zo goed mogelijk te voldoen aan uw wensen en verwachtingen.

Bent u toch ontevreden, bespreek dit dan eerst met uw behandelaar.

Mocht u er samen niet uitkomen kan er een gesprek worden ingepland met uw regiebehandelaar. Vaak leidt een gesprek tot een oplossing. Kan de hulpverlener of zijn/haar leidinggevende uw onvrede niet wegnemen?

Dan kunt u uw klacht bespreken met de onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Meer informatie hierover kunt op de website vinden in het kwaliteitsstatuut.